چرتک بلاگ

کدنویسی، آموزش وبلاگ، تفریح و دلنوشت با کمی چاشنی طنز

شاید شما هم جزو افرادی باشین که برای دانلود پروفایل اینستاگرام دیگران برنامه های جانبی نصب کرده باشین و یا به سایت هایی برین که پر باشه از تبلیغات. ممکنه نرم افزار هایی که نصب میکنین اقدام به سرقت اطلاعاتتون کنن و خب این اصلا خوب نیست! تو این پست یاد میگیریم چطوری تنها به کمک سایت رسمی اینستاگرام، عکس با کیفیت پروفایل شخصی رو دانلود کنیم. حتی میتونین از این آموزش استفاده کنین و خودتون تو هر زبانی برنامه ای بنویسین که همین کار رو برای شما انجام بده. پس با ما همراه باشین!

1. (اختیاری) از سیستم و یا موبایلتون وارد سایت instagram.com بشین و لاگین کنین. روشی که من میگم در حال حاضر احتیاجی به لاگین شدن در  نداره ولی در پیدا کردن فردی که میخواین پروفایلش رو دانلود کنین کمک میکنه. به علاوه معلوم نیست این روش تا چه زمانی کار کنه. در هر حال دیدن سایت اینستاگرام خالی از لطف نیست.

2. اگر لاگین کردین میتونین از قسمت جست و جو تو بالای صفحه اینستاگرام فرد مورد نظرتون رو پیدا کنین. اگر هم که نکردین این روش رو دنبال کنین:

مثلا فرض کنین آیدی فردی که میخوام پروفایلش رو دانلود کنم اینه : mohsenfarajig

حالا صفحه اینستاگرام مربوط به این فرد تو اینستاگرام به این نشانی هستش:

instagram.com/mohsenfarajig

یعنی فقط کافیه جلوی instagram.com یک / بزارین و username فرد رو بنویسین تا به صفحه وبش تو اینستاگرام برین.

3. توی نوار آدرس مرورگرتون جلوی آدرس پروفایل این عبارت رو اضافه کنین و اینتر رو بزنین تا وارد صفحه بشین:

/?__a=1

تو مثال بالا آدرس ما اینطوری میشه:

instagram.com/mohsenfarajig/?__a=1

خوب حالا یک جواب در قالب رشته JSON به ما داده میشه. اگر از نسخه های آخر مرورگر فایرفاکس استفاده میکنین میتونین طبق شکل عبارت profile_pic_url_hd رو جست و جو کنین و روی لینک روبروش مطابق تصویر زیر کلیک کنین:

اگر هم که مرورگر فایرفاکس رو ندارین و یا نسخش قدیمی هست میتونین کل متن رو کپی کنین و تو سایتی مثل jsoneditoronline.org پیست کنین تا رشته json رو براتون مرتب کنه و بعدش لینک رو پیدا کنین و تو صفحه جدید بزنین تا عکس براتون لود بشه. اگرچه میشه همینطوری هم لینک رو پیدا کرد ولی کمی سخته :) علی الخصوص اگر ندونین رشته JSON چی هست و چطوریه. این هم یک عکس دیگه با کمک از سایت jsoneditoronline.org

(البته لازم نیست حتما از سایتی که میگم استفاده کنین. میتونین تو گوگل عبارت json viewer یا json foratter رو جست و جو کنین و از ابزار های دیگه استفاده کنین)

تمومه :) میتونین روی عکس کلیک راست کنین و save image رو بزنین تا عکس ذخیره بشه.

 

برای افراد مشتاق به برنامه نویسی:

تو هر زبانی که کار میکنین کتابخانه و یا api مربوط به درخواست های وب و کار با رشته JSON رو پیدا کنین و مطالعش کنین. برنامه شما باید اینطور کار کنه که وقتی کاربر یوزر نیم رو وارد میکنه، برنامه رشته instagram.com/ رو به اول یوزرنیم و /?__a=1 رو به آخر یوزرنیم اضافه کنه و به این آدرس یک درخواست http ارسال کنه. اگر اینترنت قطع بود و یا سایت اینستاگرام جواب نداد به کاربر اطلاع بده. اگر جواب دریافتی 404 بود یعنی این یوزر نیم پیدا نشده در غیر این صورت با کتابخانه مربوط به رشته json وارد شیء graphql - user - profile_pic_url_hd بشه و مقدارش رو برگردونه و باز به همون لینک عکس یک درخواست دانلود بفرسته. میتونین نمونه ای از برنامه رو که با جاوا اسکریپت نوشتم رو تو این لینک ببینین.

همین! امیدوارم همیشه خوش و خرم باشین. تا آموزش بعدی خدانگهدار همگی.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

تا الان ۴ نظر داریم.

محسن رحمانی ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲

سلام ممنون.
من اینستا ندارم.

ممنون.

Mohsen シ ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹

ممنونم!

AliReza ‌‌ ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶

دمت گرم :))

Mohsen シ ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸

ممنون :)

علیرضا آهنی ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳

تصاویر زیاد جالب نشون داده نمیشن :(

Mohsen シ ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶

آره حوصله نکردم عکس با کیفیت بگیرم بخاطر همین اینطوری شد دیگه... شرمنده :) ولی حلش میکنم!
ممنون از نظرتون آقا علیرضا

عرفان ... ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶

چه آموزشی :))

Mohsen シ ۰۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۴۱

ممنون!

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی