چرتک بلاگ

کدنویسی، آموزش وبلاگ، تفریح و دلنوشت با کمی چاشنی طنز

پویش کمکی ازما بر میاد

توسط Mohsen シ در تاریخ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

در موضوعات: وبلاگ نویسی

بلاگ بیان واقعا سرویس خوبی هست و من کاملا ازش راضی هستم :) ولی هیچ چیزی کامل کامل نیست و جای پیشرفت داره! خصوصا در زمینه اینترنت و کامپیوتر که همه چیز با سرعت باور نکردنی رشد میکنه و حتی نمیشه دو سال قبل رو با الان مقایسه کرد. تو این پست قراره یک سری از باگ های بیان رو بررسی کنیم. منظورم از باگ وجود چیزی هست که قبلا کار میکرده اما الان کار نمیکنه و یا چیزی که اساسا مشکل داره. مثلا پولی بودن امکان جاوا اسکریپت باگ نیست. به علاوه یک سری امکاناتی که دوست داشتم در بلاگ بیان باشه رو هم معرفی میکنم. پس بدون مقدمه چینی و حرف اضافه بریم سر اصل مطلب! (قبلش اینو بگم تو این پست از اصطلاحات فنی زیاد استفاده کردم!)

باگ های بلاگ بیان:

در قسمت انتشار - کلمات کلیدی امکان نمایش همه مطالب به همراه کلمات کلیدیشون هست ولی امکان افزودن کلمه کلیدی نیست (یک دکمه + کوچیک به رنگ سبز هستش اگر اون رو بزنین به دیالوگ افزودن کلمه کلیدی میرین). با اینکه دیالوگی برای افزودن کلمات کلیدی باز میشه ولی با زدن دکمه اینتر یا دکمه ذخیره هیچ اتفاقی نمیوفته و پیغام خاصی هم نمایش نمیده .

در قسمت طبقه بندی موضوعی امکان کشیدن موضوع بر روی دسته خاص برای افزودن اون مطلب به موضوع بود ولی الان کار نمیکنه.

در قسمت آمار و گزارش - آمار کلی آخرین بازدیدکننده ها و آخرین نمایش ها لود نمیشه. حل شده

باز در قسمت آمار و گزارش - ترافیک ورودی آخرین لینک های ارجاع دهنده و خزنده ها لود نمیشه. حل شده

در صفحه راهنمای کد های قالب بلاگ به این کد (*post_image action="thumb"*)  اشاره شده که باعث میشه عکس بند انگشتی پست لود بشه ولی این کد در قالب کار نمیکنه! اتفاقا یکی از دوستان هم تو نظرات اشاره کردن.

در این مورد مطمئن نیستم ولی فکر کنم قبلا امکان درج فیلم و صوت به صورت مستقیم از صندوق بیان به داخل پست وجود داشت ولی الان تنها روشش گرفتن لینک ویدیو و درج ویدیو با استفاده از ویرایشگر و یا با کد های html هستش.

عکس های موجود در جعبه دنبال کنندگان فاقد ویژگی alt هستن که باعث میشه برخی سایت های بررسی سئو به این مسئله گیر بدن. نمیدونم واقعا تو سئو تاثیر منفی داره یا نه!

نمیدونم این یکی باگ محسوب میشه یا نه ولی هر زمان که یک پست جدیدی مینویسین و پیش نویس میکنین مثلا اگر دو روز بعدش بخواین منتشرش کنین تاریخ اون روزی که پیشنویسش کردین رو میزنه! که برای من واقعا غیرقابل تحمله هر بار یک پست طولانی مینویسم باید تاریخش رو به امروز و ساعتش رو هم به ساعت فعلی تغییر بدم. نمیشد با هر بار زدن دکمه ذخیره تو حالت پیش نویس تاریخ و زمان انتشار پست به همون زمان تغییر پیدا میکرد؟ یا اصلا یک دکمه ای بود برای تغییر تاریخ و ساعت به زمان فعلی (تو تاریخ هستش ولی تو ساعت نه!) البته این ممکنه مشکلات بیشتری ایجاد کنه اگر هم اصلاح نشد هم مشکلی نیست :)

 

امکاناتی که دوست داشتم در بلاگ بیان باشن:

حالت واکنش گرای سایت: میدونم در این پست به این اشاره شده بود که قراره یک اپلیکیشن بیاد برای مدیریت وبلاگ از طریق تلفن همراه ولی فقط خدا میدونه پیاده سازی این همه امکانات روی اپلیکیشن چقدر سخته :) گذشته از این مسلما در کاربران بلاگ بیان افرادی هستن که از سیستم عامل IOS و Windows phone استفاده میکنن و این به این معنی هستش که یا باید چند تا تیم باشن که روی نرم افزار هر کدوم از این سیستم عامل ها کار کنن و یا اینکه از یک فریمورک کراس پلتفرم مثل React native یا Qt استفاده کنن. که هر دوش هم زمان بر هست هم افراد متخصص بیشتری میخواد و از لحاظ مالی اصلا خوب نیست! (البته جدای از اینکه شاید احتیاج به نوشتن یک api اختصاصی برای برقراری ارتباط بین اپلیکیشن و سرور بیان باشه) در حالیکه تو واکنش گرا کردن سایت فقط با استایل ها و media query ها سر و کار داریم و به نظر من این مورد خیلی خیلی راحتتر از این هست که بیایم اپلیکیشن بنویسیم (کمی تجربه در زمینه اندروید دارم که اینا رو میگم).

تبلیغات بیان: من حاضرم بیان 70 درصد پول تبلیغات رو برای خودش برداره ولی هر روز پیشرفت کنه. وبلاگ های بیان در مقایسه با سایر وبلاگ ها واقعا پتانسل تبلیغات رو دارن. اولین دلیل اینکه معمولا بهتر تو نتایج دیده میشن (اگر سایت مپ وبلاگتون رو در گوگل وب مسترز ثبت کرده باشین) و دوم اینکه... بهش میاد! نمیدونم کلا حس خوبی به این قضیه دارم :) خلاصه خوشحال میشم که بلاگ بیان روی این موضوع کار کنه. نه به خاطر نویسنده هاش، بلکه بخاطر خودش. چون در هر حال تو این قضیه خودش هم سهمی میبره!

کیف پول بیان: وبلاگ های زیادی هستن که دیگه چندان وقت نمیکنن به وبلاگشون سر بزنن. ممکنه این وبلاگ ها یک سری امکانات اختیاری مثل جاوا اسکریپت یا فضای اضافی خریده باشن. اینکه بعد چند مدت برگردی ببینی هیچ کدوم از کد های جاوا اسکریپتت کار نمیکنه واقعا ناراحت کننده هستش! ولی با کیف پول بیان اعضا میتونن کیفشون رو شارژ کنن و با استفاده از امکان تمدید خودکار دیگه نگران همچین اتفاقاتی نباشن. به علاوه میشه درآمد ناشی از قسمت تبلیغات رو به کیف پول متصل کرد. با اینکار تا زمانی که وبلاگتون بازدید داره، امکانات اختیاری هم زنده میمونه.

آپدیت ویرایشگر ها: ویرایشگر های بیان واقعا خوبن ولی حس میکنم نیاز به یک آپدیت داشته باشن (افزودن ویدیو و صوت html5) اگر یک فونت دیگه مثل فونت وزیر هم روش اعمال بشه واقعا عالیه. چون این نوشته های نزدیک به هم واقعا چشم رو اذیت میکنه! (میدونم میشه متن رو کپی کرد و تو یک ویرایشگر خارجی نوشت و بازبینی کرد ولی خب اگر از مرکز مدیریت این کار شدنی بود بهتر نبود؟)

جعبه خالی: فرض کنین میخواین یک جعبه خالی با یک متن ساده در قسمت سایدبار داشته باشین. باید چیکار کنین؟ به ویرایش قالب برین، کد مربوط به ساید بار رو پیدا کنین و ... اگر کدنویسی بلد باشین و یا اینکه بتونین دستورالعمل ها رو خوب اجرا کنین اصلا مشکلی نیست ولی خب تو بلاگ بیان همه این کاره نیستن. بنظرم اگر تو قسمت انتشار یا قالب یک صفحه ای برای "ویجت ها" بود خیلی عالی میشد. تو قالب هم کافیه قالب نویس هامون یک قطعه کد برای همون قسمت خالی بنویسن. این امکان فکر کنم در سایر سرویس های وبلاگدهی هستش. اگر حوصله و وقت کردم آموزش بعدی وبلاگ زدایان که دقیقا همینه رو مینویسم.

کپچا: من واقعا تو دلم مونده برای افرادی که ثبت نام کردن کد کپچا نمایش داده نشه ولی برای سایر افراد نمایش داده بشه. میدونم میشه گزینه "نظر افرادی که ثبت نام نکرده اند نیاز به تایید داشته باشد" رو فعال کرد ولی اصلا دوست ندارم نظری برای مدت طولانی بدون پاسخ بمونه. بخاطر همین اگر امکان سفارشی سازی نمایش کپچا بود خیلی بهتر میشد... کپچا برای چی؟ چند روز پیش فعالش کردم تو همون چند دقیقه 125 پیام هرزنامه اومد! هم رو سرور فشار میاد و هم خودم حوصله تبلیغات ندارم. به اندازه کافی از صدا و سیما تبلیغات میبینم! بخاطر همین فعالش کردم. اگرچه وجود این ویژگی اونقدرام لازم نیست ولی گفتم بگم :)

زمان مطالعه خوانده شده: اگر در قسمت آمار چیزی به اسم زمان مطالعه برای هر پست بود میشد تشخیص داد آیا کاربران واقعا پست ها رو میخونن یا نه :) اگرچه وجودش چندان مهم و حیاتی نیست ولی بنظرم جالب میشد که میانگین زمان روی پست ها رو ببینیم.

لیست کل مطالب: این ویژگی بود که یکی از بلاگر های قدیمی به اسم یک مترسک بیش از همه به دنبالش بود. شاید با جاوا اسکریپت این کار شدنی باشه ولی مطمئن نیستم. در هر حال گفتم حالا که دیگه دوستمون دیگه تو بیان فعالیتی نداره حداقل خواستش رو بنویسیم :) قبلنا صفحه اینستاگرام داشت ولی الان اصلا خبری ازش ندارم!

 

اگر ایده جدیدی به ذهنم رسید یا باگ جدیدی پیدا کردم اینجا اضافه میکنم. از بلاگ بیان هم متشکرم که امکانات خوبی در اختیار ما قرار داده و از دوست عزیزمون هم بابت پویش کمکی از ما بر میاد ممنونم. اگر شما هم خواستید پیشنهاد یا ایده ای بدین حتما تو این پویش شرکت کنین.

 

همین دیگه... هان؟ حالم چطوره؟ واقعا ممنون که پرسیدین! حالم خیلی بهتر شده و فعلا در اوقات بیکاری php یاد میگیرم. فکر کنم همون ماجرای از این شاخه به اون شاخه پریدن باشه ولی تغییر دادن زبان برنامه نویسی برای من چندان سخت و زمانبر نیست. چیزی که در مورد برنامه نویسی سخته یادگیری مبانی و پیاده سازی ایده هستش.حالا بعدا در این مورد یک پست مفصل مینویسم. در هر حال... امیدوارم حالتون همیشه خوب باشه! خوش و سلامت باشین.

کلمات کلیدی:

بلاگ بیان

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

تا الان ۱۷ نظر داریم.

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۶:۵۳

سلام
پست جالبی هست
به نظرم زمان مطالعه خیلی جالبه ، گفتینو یک همچین قابلیتی داره ، مثلا اون کسایی که آنلایننو نشون می ده که دارن کدوم پست رو می خونن حتی زمان موندن کاربر تو اون صفحه رو هم نشون می ده
ولی کد گفتینو رو نمیشه به قالب بیان بلاگ اضافه کرد ، نمی دونم چرا
مرسی که این پست رو گذاشتین

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶

سلام :)
خیلی ممنون.
عه؟ گفتینو واقعا همچین امکانی رو داره؟ نمیدونستم...
میشه اضافه کرد ولی باید قبلش امکان جاوا اسکریپت رو از امکانات اختیاری خریداری کرده باشین.
ممنون از شما که لطف کردین و نظر دادین :)

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵

شما تا حالا بازی ماین کرافت رو انجام دادین ؟

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱

خیلی زیاد! فکر کنم از ماینکرفت چیزی نمونده که هنوز ندونم :) به علاوه هنوز هم تو یوتوب افرادی که ماینکرفت بازی میکنن رو نگاه میکنم.من جملش اعضای سرور hermitcraft و scicraft .فکر کنم mumbo jumbo رو اکثرا بشناسن. کلا توی عمرم تا حالا سر یک بازی اینقدر وقت نگذاشتم.

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۶:۵۸

اِ ، من فکر می کردم کدش رو باید به قالب اضافه کرد

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۰۲

بعله خب کدش رو باید به قالب اضافه کرد ولی باید امکان جاوا اسکریپت رو هم خرید :) با جاوا اسکریپت کار میکنه.

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵

وای واقعا ؟
چقدر خوشحالم که یکی هست که تو بلاگ بیان ماین کرافت بازی می کنه
منم بازی می کنم
الانم بازیشو دارین ؟

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶

بعله :)
اتفاقا برای منم جالب هست. انتظار نداشتم افراد زیادی تو بلاگ بیان ماینکرفت بازی کنن
خیلی هم عالی :) خوبی ماینکرفت اینه میشه چند نفره بازی کردش. یعنی واقعا نعمته! من ترجیح میدم بیشتر با دوستام بازی کنم تا تنها. ولی خب... سرور های رایگان ماینکرفت خیلی قطع و وصل میشن و لگ میدن.
بعله. اتفاقا چند روز پیش بازی میکردمش. هر روز هم یوتوب رو چک میکنم برای ویدیو هاش. آپدیت 1.16 خیلی جالبه :))

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

من الان دوماهه که بازی می کنم دقیق نمی دونم شایدم کمتر از دوماهه که بازی می کنم
قبلا نمی دونستم که باید لانچر داشته باشم همین یک چند روز پیش لانچر رو نصب کردم و دنیای جدید ساختم الان نوار تجربم 8 هست ، زره و اینجور چیزها هم ساختم
یکی از موب هایی رو که دوست دارم اندرمنه

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱

من اوایل ماینکرفت رو از گیم یار یاد گرفتم :) اگر میتونین به یوتوب برین و انگلیسی رو هم بلدین pixlriffs بهترینه!
آره اجرای ماینکرفت پیچیدگی های خودش رو داره. الماس پیدا کردین؟
اوایل از اندر من خیلی خیلی میترسیدم. بدون زره شاید با دو ضربه کار رو تموم کنه. ولی هیچی قدر کریپر رو اعصاب آدم نیست

محمد صدرا عبدالعلی زاده ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷

عالی

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱

ممنون آقا صدرا :)

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲

الماس پیدا نکردم ، باید به غار برم
نه من انگلیسی بلد نیستم ،
اندرمنها که کاری با من ندارن ، ببینمشون فرار می کنم
وای کریپر خیلی خیلی اعصاب خورد کنه ، اسکلت هم خیلی بده ، آدم اگه سپر نداشته باشه کارش تمومه
من نمی دونم اندرمن چجوری آدمو می کشه ، چجوری می کشه ؟
بعد یک سوال دیگه دارم
چرا بازی رو که اجرا می کنم بعضی وقتها هی هنگ می کنه و گیر داره ( یا همون لگ داره )
چی کار کنم ؟

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۱۶

آهان :) پیدا کردنش یکمی سخته. اگر تو بازی دکمه f3 رو بزنین یک سری اطلاعات میاره که توش XYZ هم نوشته باید توجه کنین که Y یا همون ارتفاع کمتر از 16 باشه تا الماس رو بتونین پیدا کنین. متاسفانه به جز گیم یار کس دیگه ای رو نمیشناسم که به فارسی فیلم بسازه و ویدیو هاش هم خوب باشن. میتونین یک نگاهی به این لیست پخش بندازین:
https://www.aparat.com/playlist/53892
اگر مستقیم به چشم اندرمن نگاه کنین وحشی میشه و میکشتتون :) صدای وحشتناکی هم تولید میکنه... خلاصه تا روبرو نشین متوجه نمیشین. ولی خب هر جا دیدین اگر تونستین بکشینش چون برای رفتن به اند لازمه.
شاید رم کافی برای ماینکرفت اختصاص ندادین. گفتم دیگه... پیچیدگی های خاص خودش رو داره :) اگر میشه مشخصات کامپیوتر و اسم لانچر رو بدین تا بگم چیکار کنین.
برای دیدن مشخصات کامپیوتر هم کافیه روی علامت کامپیوتر دسکتاپ کلیک راست کنین و properties رو بزنین.

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳

لانچرم رو از سرزمین دانلود دانلود کردم
https://www.sarzamindownload.com/4498/-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%81%D8%AA-(%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1)---Minecraft-1.9.0-PC-Game
مشخصات کامپیوترم اینها هستن :
: Location
C:\Users\Win7_32Bit\Desktop
اینم فکر نکنم چیزخاصی باشه Size ، Size رو هم براتون بفرستم ؟
:Size on disk
4.00 KB (4,096 bytes)
فکر نکنم بقیشون مهم باشن ، نمی دونم بفرستم ؟

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰

اهان :)
نه. اینا مشخصات شورتکات هستن :) فکر کنم آیکن مای کامپیوتر نیست (اونی که تو دسکتاپتونه شورتکاتشه). برین توی مای کامپیوتر یا this pc و تو یک جای خالی کلیک راست کنین و properties رو بزنین. تنها چیز هایی که لازمه processor و installed memory هستش. اینا رو بگین کافیه. بعدش با لانچر راهنمایی میکنم ولی اگر کامپیوترتون یکمی قدیمی باشه چندان نمیشه کمکش کرد به جز اینکه optifine رو نصب کنین.

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴

راستی به آدرسی که فرستادین هم سر می زنم

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱

باش :)

Melika ** ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۲۱:۱۵

آهان پیدا کردم
اینها هستن :
:processor
http://s11.picofile.com/file/8392616342/Untitled.png
:installed memory
http://s10.picofile.com/file/8392616350/12335.png
لانچرمم که براتون فرستاده بودم

Mohsen シ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۲۳:۴۵

متاسفانه با لانچر زیاد نمیشه تغییر داد. اگر رمتون 4 گیگ بود شاید اوضاع کمی بهتر بود :)
میتونین optifine رو نصب کنین. تو این لینک آموزشش هستش:
http://gameyaar.ir/min/minecraft-lag-reduction/
اگر هم نمیخواین زیاد خودتون رو با این چیزا درگیر کنین کافیه از تنظیمات ماینکرفت از قسمت video options - render distance رو کمتر کنین و گزینه entity shadows رو هم غیرفعال کنین. تنظیمات دیگه ای مثل sky و leafs هم هستش که باید به fast تغییر بدین. شرمنده اگر خوب توضیح نمیدم. توضیح اینا به صورت تصویری خیلی بهتر هستش. شاید یک روزی آموزشش رو ساختم.

نقل بلاگ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۰:۴۳

سلام ممنون از مشارکتت عزیز :)

Mohsen シ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

سلام آقا محمد :)
خیلی ممنون برادر. دست شما هم درد نکنه بابت این پویشی که راه انداختین!

عرفان ... ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۲۲

2400 تا نظر اسپم دارم😅

Mohsen シ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

چطور حوصلتون سر نمیره؟ 😃

Melika ** ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

سلام
مرسی

Mohsen シ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

سلام :)
خواهش میکنم منم از شما ممنونم

Melika ** ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰

الان من به اون آأرسی که فرستادین رفتم ولی اصلا ویدئویی نمی بینم

Mohsen シ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶

عه؟ فکر میکردم هستش. در هر حال خوشحالم پیداش کردین

Melika ** ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴

سرچ کردم تو گوگل ویدئو آموزشش اومد ، مرسی

Mohsen シ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷

احسنت! فکر نکنم به جز شما کس دیگه ای باشه که بهش بگم سرچ کن و همین کارو انجام بده

Melika ** ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۸:۲۱

😃

Mohsen シ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹، ۲۰:۱۷

والا :)

Mohammad Heybat Zaee ۲۳ فروردين ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰

سلام
خیلی خوب توضیح دادین . . .

Mohsen シ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۰:۴۶

خواهش میکنم ممنون ازتون :)

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی